תושבי עמונה לבג"צ: מתנגדים להעתקתם ל"שבות רחל"

    יוסי אשר No Comments on תושבי עמונה לבג"צ: מתנגדים להעתקתם ל"שבות רחל"

    תושבי עמונה בתצהיר לביהמ"ש עליו חתומים כלל התושבים: מתנגדים לביצוע "חלופת שבות רחל" • תושבי עמונה מזהירים: "תהיה מחאה, ותהיה התנגדות לפינוי. דחיית הפינוי לכל מועד בעתיד לא תשנה עובדה זו"

    חברי תקומה בסיור בעמונה
    22:29
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on ממובילי הטבח: צה"ל חיסל בכיר בג'יהאד האיסלאמי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש הגישו תושבי עמונה לבג"ץ את תגובתם לבקשת המדינה לדחיית פינוי הישוב.

    בתשובתם לבג"ץ הודיעו התושבים כי ככל שהארכה המבוקשת מתבססת על הצורך לקדם את החלופה של "שבות רחל" – אין בה מבחינתם טעם; ככל שתתבקש ארכה לשם קידום החלופות האחרות – הרי שהתושבים יצטרפו לבקשה.

    התושבים חוזרים ושוללים את הצעת המדינה להעתיק את עמונה לאזור שבות רחל, ומוחים בתוקף על כך שהמדינה מנהלת מגעים מעל לראשם עם גורמים שאינם מייצגים אותם, ופועלים בניגוד לדעתם וצרכיהם.

    ביחס למתווה "נכסי נפקדים" מאשימים התושבים את המדינה בגרירת רגליים והבאת התכנית הזו למצבה כיום, בו היא איננה רלוונטית.

    בהתייחס לשיקולים שהעלתה המדינה לגבי ההתנגדות הצפויה לפינוי, כותבים התושבים: "תהיה מחאה, ותהיה התנגדות לפינוי. דחיית הפינוי לכל מועד בעתיד לא תשנה עובדה זו".

    אל התגובה צורף תצהיר עליו חתומים רוב מוחלט של תושבי עמונה, המבהיר את עמדתם זו. "כמה מתסכל הדבר, שגורמים שונים מתיימרים להציג את עמדתנו ולמסור התחייבויות בשמנו – לא נותר לנו אלא לשוב ולהבהיר כי אין לכך שום תוקף".

    בהתייחסות לפתרון היחיד שנראה על הפרק – חוק ההסדרה – נכתב בתשובה כי "ככל הנראה עמדת המדינה ביחס לחוק ההסדרה אינה נובעת ממניעים משפטיים כלל, אלא ממניעים של יחסי ציבור ויחסי חוץ, שיקולים שאין כל הכרח להתחשב בהם כשמנגד עומדות זכויות יסוד חוקתיות של תושבי עמונה אשר נפגעות באורח אנוש."



    0 תגובות